بلاگی برای سن فایل

معرفی و فروش انواع فایل های آموزشی

بلاگی برای سن فایل

معرفی و فروش انواع فایل های آموزشی

بلاگی برای سن فایل
بایگانی


بررسی اثر روان درمانی معنوی در مبتلان به اختلال وابستگی به مواد اپیوئیدی با فرمت ورد در 96 صفحه

بخشی از متن بررسی اثر رواندرمانی معنوی در مبتلان به اختلال وابستگی به مواد اپیوئیدی:

فصل اول

بیان مسئله و ضرورت طرح آن

نگاهی هر چند گذرا به عنوان این پژوهش دو واژه جلب توجه می کند.یکی واژه اعتیاد و دیگری واژه معنویت . به راستی معنویت چیست و چگونه می تواند به معضل اعتیاد مرتبط باشد؟

به هر حال آنچه مهم است تدبر و ارزیابی معنویت و نظرات جدید در خصوص آن، راه را برای ما روشن تر و هموارتر خواهد کرد.انسان چه در سلامت و چه در بیماری با ابعاد مختلف به مثابه یک واحد زیستی ، روانی ، اجتماعی و روحی است . پزشکان روان انسان در صورتی موفق خواهند شد که تمام ابعاد انسان و بیماریش را آن گونه که هست بشناسند و درمان و مدیریت نمایند . شاید ضعف قابل توجه بسیاری از درمان های روانپزشکی و به خصوص در قیاس با سایر رشته های پزشکی حاصل عدم امکان این مهم و غفلت از بعضی از ابعاد وجودی و حیات نوع بشراست وشاید به دلیل محدود نگری است که در مبحث اتیولوژی بیماری های روانپزشکی سردرگمی قابل توجهی را شاهدیم.

شایسته است در درمان از برخورد یک بعدی پرهیز شود و با توجه به اینکه عوامل اجتماعی و روانی ارتباط مستقیم با اعتقادات و فرهنگ فرد بیمار دارد ، برای بهبودی اختلال و بیماری از این منابع و از این اعتقادات کمال استفاده به عمل آید.تحقیقات جدید با ملاحظات اماری دریافتن اثرات مفید معنویت و مذهب روبه رشد گذاشته است؛ بنابراین اعتقادات مذهبی و معنوی و پیشرفت های علمی جدید هر دو می تواننداز وجود هم و در جهت اختلالات ودرمان بیماری ها بهره مند شوند .


اثر روان درمانی معنوی در مبتلا به اختلال وابستگی به مواد اپیوئیدی

اختلالات روان تنی pdf


روان تنی ام اس


دردهای روان تنی


اختلال سوماتیک سمپتوم


اختلالات فیزیولوژیکی


بیماری سایکولوژیک چیست


حملات کانورژن چیست


بیماری مرگ احساسات


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی